De 3 P’s van Pim Company.
1. People
Van A tot Z mensen maken het bedrijf.
‘De klant staat bij ons centraal, onder het motto ‘de klant is koning’ doen wij zaken.’
Zo worden mensen eerlijk beloond voor bepaalde diensten en/of producten en zal de omgang geschieden volgens de gepaste normen en waarden.

‘In onze diensten ziet u dit terug in een heldere en persoonlijke communicatie.’
– Een persoonlijk aanspreekpunt die graag met u meedenkt en u eventueel helpt waar die kan.
– Door een uitgebreide informatie voorzieningen bent u altijd up to date.
– Daarbij kunnen wij door een grote voorraad snel uitleveren, we werken hiervoor samen met gecertificeerde pakketdiensten die deze snel verwerken en bezorgen.
Bij een fysiek product geldt hiervoor dat wij produceren bij hoogwaardige fabrikanten die de gewenste producten vervaardigen uit de beste grondstoffen.

‘We hebben maar één planeet en moeten hier zuinig op zijn, zodat deze ook voor de komende generaties bewoonbaar is zoals wij hem “bewoond” hebben.’
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) betekent dat je als onderneming de verantwoordelijkheid neemt voor de effecten van de bedrijfsactiviteiten op deze planeet.
Wij vinden het van groot belang om een bijdrage te leveren aan een beter milieu en een beter toekomst voor de volgende generaties.
Wat doen we, enkele voorbeelden:
We recyclen zo veel mogelijk om het afval te verminderen.
– We hergebruiken dozen die in goede staat zijn.
– Leveren we ons afval uiterst gescheiden aan.
– Schenken wij ons oud papier aan lokale verenigingen zodat dat deze hiermee hun doel kunnen verwezenlijken.
Stimuleren het gebruik van openbaar vervoer.
Ons personeel ontvangt een aantrekkelijke vergoeding bovenop de normale vergoeding als ze met het openbaar vervoer reizen.
Werken zo efficiënt mogelijk.
Om onze afdruk op deze planeet terug te dringen, werken we zo efficiënt mogelijk.
– Zo wordt er gewerkt om in de webshops de klant een afleverdatum en tijd te laten ingeven, dit om de kans van inefficiënte bezorging te minimaliseren.
– Wij geven de voorkeur aan partners die een gedegen MVO beleid hanteren.
– Zorgvuldige planning van de inter- en nationale zendingen creëert minder transport en dus CO2.
– Wij geven de voorkeur aan het verzenden van goederen i.p.v. het afhalen zodat het transport wordt verminderd en dus CO2. Dit stimuleren we door producten gratis te verzenden of hier een aantrekkelijk prijs voor aan te bieden.